Sunday, April 19, 2009

15 hari 13 malam


Pada awalnya tarikh bertolak dari KLIA ialah pada 30 Mei dan tiba di KLIA pada 12 Jun. Ini bermakna aku terpaksa mengambil CRK satu hari pada 29 Mei. Baru sekejab tadi, ustaz sms memaklumkan bahawa rombongan kami akan berangkat pada 31 Mei dan tiba di KLIA pada 14 Jun. Ini bermakna tempoh 'perjalanan' kami ialah selama 15 hari 13 malam.

Aku rasa bersyukur sangat. Allah Maha Berkuasa menyusun semua ini. DIA mendengar permintaan hamba-NYA yang lemah ini agar perjalanan kami dipermudahkan.

31 Mei jatuh pada hari Ahad. Ini bermakna aku tak perlu ambil cuti pada hari Jumaat. Abe juga boleh bersama-sama mengiringi keberangkatan kami tanpa perlu minta pelepasan daripada pihak kolej.

Abe, Kali ni Mak dan Ayah pergi bersama Emi dan Adik, walaupun rancangan awal adalah untuk membawa Abe terlebih dahulu. Semua ini ketentuan Ilahi. Kita hanya merancang, DIAlah yang menentukannya... Insyaallah, bila ada rezeki dan kebetulan Abe cuti, kita akan pergi bertiga pula. Mak, Ayah & Abe. Doakan agar Allah s.w.t memberi kelapangan kepada kita semua. Jangan lupa berdoa...

Foto : Abe, Emi & Adik

1 comment:

Anggerek said...

nak mengiringi ke KLIA.