Monday, May 25, 2009

Balik kampung...


Hari Jumaat lepas, kami balik ke kampung halaman. Ada beberapa perkara yang perlu dibereskan. Sebenarnya pada hari Sabtu ada LADAP (Panitia) di sekolah, jadi terpaksalah mengecualikan diri.

Kami bertolak dari Kuantan lepas Jumaat dan sampai di TMerah menjelang maghrib. Malam tu kami bermalam di rumah Mek Kiah.

Pagi-pagi lagi esoknya, kami ke rumah Ustaz di PMas. Kami di sana sehingga hampir Zohor. Lepas tu, kami singgah di rumah Mama sekejab sebelum ke KB. Emi nak x-ray lututnya, jadi kami ke KBMC. Hubby pula pergi ke klinik pakar kulit untuk mengambil ubat.

Sebelum balik ke rumah Mama, kami singgah di farmasi (sebelah pasar MPKB) untuk beli ubat-ubatan yang diperlukan nanti....

Pagi Ahad, selepas bersarapan dengan nasi berlauk dan kuih cik mek molek, yang Papa beli di kedai Kak Nah, kami ke pejabat lawyer untuk selesaikan beberapa perkara berkait dengan jual beli tanah di Kg. Parit Cina, Padang Sakar, Salor. Alhamdulillah, dalam masa tak sampai 2 bulan semua urusan beres... terima kasih Cik Ngah Intan Juliana.

Sebelum bertolak balik, banyak nasihat dan tunjuk ajar yang diberikan oleh Mama dan Papa... terima kasih, akan kubawa bersama segala ingatan dan panduan yang diberi.

Kami selamat sampai di Kuantan hampir pukul 10.00 malam. Boleh tahan juga penatnya...

Foto : Papa, Mama & Mek Kiah - terima kasih atas doa kalian.

No comments: