Monday, August 24, 2009

Ahli Baru Keluarga Nik Zakiah


Pada malam Jumaat, 20 Ogos lepas, Mek Kiah telah menerima menantu baru dan bertambahlah ahli dalam keluarga kami. Semuanya berlangsung tanpa dirancang. Allah s.w.t sahajalah yang berkuasa menentukannya.

Kebetulan kami boleh balik awal kerana sekolah ditutup awal... kalau tidak, selepas sekolah hari Jumaat barulah kami boleh balik ke kampung.

Hubby, salah seorang saudara lelaki dalam keluarga, bertanggungjawab untuk mewalikan pernikahan Su Aynun dengan Che Rahim b. Che Omar. Akhirnya, terbuka juga hati Su Aynun untuk membina mahligai baru setelah lebih 15 tahun menggalas tanggungjawab sebagai ibu tunggal. Kami berasa sangat terharu dan gembira, sekurang-kurangnya ada orang yang boleh menjaga Su dan juga Mek jika sakit demam. Anak-anak lelaki Mek berada jauh diperantauan atas sebab tugas.

Sebenarnya, tanggungjawab menjaga Mek terletak atas bahu 3 orang puteranya, tetapi Su Aynun yang tinggal bersama Mek telah banyak berkorban untuk menjaga Mek di kampung ... Selain itu, Su juga berkorban untuk membesarkan anak saudara yang menjadi yatim piatu setelah kehilangan ummi (birasku) semasa berusia 4 bulan, dan 4 tahun selepas itu, abahnya (abang iparku) pula pergi menyahut panggilan Ilahi....Kini, NADHIRAH sudah bersekolah dalam darjah tiga!

Kami sentiasa memberi sokongan kepada Su untuk memulakan hidup baharu.

Selamat Pengantin Baru, Su. Semoga kekal bahagia sehingga akhir hayat...

2 comments:

Unknown said...

tahun ni bleh la raya pertama kat umah mama ye... sbb kan dh org kat umah mek.. huhuhu..

sblm ni salu kena raya pertama kat umah mek sbb takde org kan...

bleh ye...huhuhuhu

hanila said...

ok...