Tuesday, October 20, 2009

Tukar papan lantai


Sempena cuti Deepavali lepas aku dan hubby ambil kesempatan balik ke kampung. Emi & Abe tidak ikut sekali. Emi akan menduduki Peperiksaan Akhir Blok 5 pada 19 & 20 Okt. Abe ada perancangan lain - ke KL untuk memeriahkan memeriahkan 'Rumah Terbuka' Cik Nornya di Tmn Bukit Serdang.

Khamis - Kami bertolak selepas berbuka puasa bersama Abe & Emi. Pukul 9 malam barulah kami mula bergerak dari Kuantan dan tiba di rumah Mek Kg Batang Merbau , TM lebih kurang pukul 1.30 pagi.

Hubby telah berjanji, jika ada cuti beberapa hari dia akan tolong Mama tukarkan papan lantai yang telah usang di rumah Mama.

Sabtu, kami bercadang untuk tukar papan usang di rumah Mama dengan papan yg baru. Pagi-pagi lagi kami periksa papan-papan yang patut diganti. Kami ke kedai kayu di Salor dkt lebuhraya yang baru, beli sekali dengan bahan untuk dirikan stor di tanah tapak rumahku di Kg. Parit Cina, Salor. Kami pergi ke kedai itu bersama Papa dan .... barulah dapat harga 'baik'. Sebelum balik ke rumah, kami bawa Papa makan tengah hari di Restoran Hover di KB. (Restoran favourite Papa).

Balik ke rumah, selepas solat Zohor, Papa & hubby terus 'mengerjakan' papan itu... dan selesai sebelum asar.... kini, tak ada lagi papan yang 'berenyut-renyut' apabila dipijak...!

Ada satu tempat lagi ... tunggu masa yang sesuai untuk dikerjakan !

Kami akan sedaya upaya menggembirakan hati Papa & Mama....

2 comments:

Miss Neddy said...

:) thank u kak la.

hanila said...

Wan : lupa nak ambil foto sebelum & selepas... yg ada semasa aje...!