Tuesday, September 28, 2010

Calon PMR : Sudahkah anda bersedia...?




Musim demam peperiksaan semakin 'merebak'. UPSR baru sahaja berlalu. Tidak lama lagi, PMR dan diikuti dengan SPM dan STPM. Pelbagai program telah dirancang dan dilaksanakan oleh pihak sekolah untuk membantu murid memantapkan persiapan mereka bagi menghadapi peperiksaan.

Anak-anak didiku... sudahkah anda bersedia...?

Esok merupakan hari terakhir PROGRAM PECUTAN AKHIR PMR di SMKTP. Daripada pemerhatian kami, walaupun ramai murid yang menggunakan peluang ini sebaik-baiknya untuk memantapkan kemahiran mereka bagi menghadapi PMR nanti, tetapi terdapat juga segelintir murid yang masih tidak endah dengan PMR yang akan bermula dalam masa beberapa hari sahaja lagi.... Kami para guru telah usahakan yang terbaik untuk mereka. Walau apa pun, kami berharap agar program ini dapat memberi manfaat kepada hampir 450 murid Tingkatan 3 di SMKTP bagi menghadapi PMR pada 5 - 12 OKTOBER ini.

Walaupun peperiksaan PMR akan berlangsung dua minggu selepas sambutan Aidilfitri, pasti calon sudah bersedia mental dan fizikal. Kebanyakan mereka sudah mula membuat persiapan awal sama ada belajar secara bersendirian ataupun dalam kumpulan, selain mendapat nasihat guru serta mengikuti bengkel dan seminar.

Pada malam Jumaat ini (30 September 2010), akan diadakan solat hajat bagi murid Islam. Berdoalah sentiasa agar diberi ketenangan dan kelapangan fikiran semasa menjawab soalan nanti. Majlis Restu Ilmu pula akan diadakan pada pagi Jumaat, 1 OKTOBER 2010 bertempat di Dewan SMKTP.

SELAMAT MENGHADAPI PMR 2010....


2 comments:

teratai said...

semoga tahun ini membuahkan kejayaan yang lebih baik...hadiah kepada mr moy sebelum beliau bersara...

roshanilawatey said...

itulah harapan kita semua...