Tuesday, November 30, 2010

Raikan rasa syukur bersama....




Bulan November sudah di penghujung. Kemuculan DISEMBER menandakan tidak lama lagi kita akan meninggalkan tahun 2010 Masehi dan juga tahun 1431 Hijrah.

Di penghujung November yang baru berlalu, tepatnya pada 27 - 29hb Nov keluarga besar kami diberi kesempatan untuk berkumpul ramai-ramai... Alhamdulillah, 6 daripada 8 beradik berkampung di rumah adinda Noni di Taman Bukit Serdang. Mama dan Papa tiba di LCCT dari KB pada petang 27 Nov itu juga.

Saya, suami dan anakanda CT bertolak dari Kuantan pada pagi 27 Nov. 4 orang adik yang memang menetap di sekitar Lembah Kelang (Cik Sue dan anakanda Aiman, Melisa serta suami dan 2 orang puteri, Anggerek dan Wan @ Nadia) juga ke TBS. Anak saudara, Along Aina yang masih menuntut di peringkat Sarjana di UiTM Shah Alam juga tiba pada pagi 27 Nov. Anakanda Fahmi tiba lewat sedikit (kerana bertolak dari Kuantan sudah agak petang) bersama-sama Abe.

Selepas Isyak, kami semua sudah berkumpul di laman pejabat Technolab Group , Jln. PBS 14/10. Kami adakan sedikit majlis makan-makan. Santai. Tanda rasa syukur. Syukur dengan segala anugerah yang dikurniakan Allah s.w.t kepada kami selama ini.


Alangkah meriah dan seronoknya malam itu. Papa dan Mama nampak begitu teruja bergurau senda dengan cucu-cucunya (Faris, Aina, Fahmi, Nadiah, Natasha, Najwa, Eika, Aiman, Syamimi, dan baby Safia). Apatah lagi melayan telatah Eika yang memang tidak reti diam...!

Kami berasa amat bersyukur kerana masih diberi ruang waktu untuk berkumpul ramai-ramai bersama Ayahanda dan Bonda, lebih-lebih lagi kami tidak berkesempatan bertemu mereka semasa Hari Raya Haji yang lepas kerana kami tidak dapat beraya di kampung.

Jauh di sudut hati mereka, Papa dan Mama juga teringin sangat untuk ama-sama meraikan Majlis Konvokesyen cucunda mereka di Shah Alam pada 28 NOV. Kata Papa lagi, perjumpaan keluarga ini juga adalah bagi menyampaikan rasa syukur sempena menyambut Maal Hijrah tidak berapa lama lagi....


Alang-alang berkumpul, kami gunakan kesempatan ini, untuk meraikan hari ulang tahun kelahiran menantu serta cucu-cucu Papa dan Mama yang bakal disambut pada bulan Disember.
Yang mendahului senarai ialah suamiku pada 1 Dis dan diikuti oleh 4 orang anak saudara iaitu :
* AISYA BALQIS juga pada 1 Dis
* NUR HANIS SYAFIQAH SAHAZALI pada 11 Dis

* AINA ZAIREYNNA ZAINUDDIN pada 14 Dis
* MUHAMMAD AIMAN SYAKIR pada 23 Dis
Pada keesokan pagi pula, iaitu pada 28 Nov. kami ramai-ramai ke UiTM Shah Alam bagi meraikan majlis konvokesyen anakanda SITI NADIAH NAIN.

Papa dan Mama 'terbang' balik ke KB pada petang 29 Nov. Saya dan suami balik ke Kuantan pada pagi 30 Nov. Adinda Anggerek dan Wan @ Nadia Hanum yang mengambil cuti rehat untuk bersama-sama Papa dan Mama juga telah kembali bekerja seperti biasa semalam.

Begitulah besarnya erti sebuah keluarga. Kita semua bermula dari keluarga. Walaupun kawan-kawan mengisi lebih banyak waktu dalam hidup kita, tetapi kita akan sentiasa rindu dan berharap untuk bersama ahli keluarga terdekat. Yang penting, kita perlu ingat, pada saat kita susah, pada saat kita sakit, hanya keluarga yang tidak jemu-jemu berada dalam hidup kita...
.

Hargailah, sayangilah, gembirakanlah, luangkanlah waktu bersama 'keluarga'...
Semoga, pada tahun-tahun yang mendatang, kami masih diberi kesempatan untuk berkumpul dalam suasana begini....




No comments: