Sunday, March 27, 2011

SEKITAR AGM PIBG KALI KE-36 & MAJLIS PELAPORAN ...













AGM PIBG
berjalan lancar pagi tadi. Ibu bapa telah sampai ke sekolah seawal 8.00 pagi. Seperti biasa, kehadiran ibu bapa/ penjaga tidak sampai 15%.


Dalam ucapan YDP PIBG 2010/2011, sekali lagi YH Dato' Chow Liong menyuarakan hasrat untuk memberi laluan kepada orang lain sebagai YDP PIBG SMKTP memandangkan beliau telah lama menyandang jawatan itu sudah tidak ada anaknya yang bersekolah di SMKTP.


Pada tahun ini, PIBG SMKTP mendapat YDP yang baharu, iaitu ENCIK CHIANG SEE HON, yang merupakan bekas murid SMKTP (1977 - 1980). Beliau yang fasih berbahasa Melayu telah menyampaikan ucapan penangguhannya dengan penuh bermakna. Tahniah diucapkan kepada semua AJK PIBG sesi 2011/2012 yang baru lantik....

Bagi Encik Moy Wah Goon, Pengetua SMKTP pula, ini merupakan AGM PIBG yang terakhir bagi beliau sebelum bersara wajib pada akhir bulan APRIL ini.


Secara keseluruhannya, ramai ibu bapa/ penjaga datang selepas AGM PIBG berakhir semata-mata untuk bertemu guru dan mengambil Buku Rekod Kemajuan anak-anak mereka. Ada juga segelintir ibu bapa /penjaga yang datang selepas pukul 1.00 tengah hari walaupun mereka sudah dimaklumkan melalui surat edaran bahawa pelaporan bermula pada pukul 11.00 pagi hingga pukul 1.00 tengah hari.


Semoga dengan barisan AJK PIBG yang baharu ini akan ada transformasi ke arah peningkatan akademik murid SMKTP yang lebih baik pada masa akan datang.



No comments: