Thursday, September 29, 2011

SELAMAT BERANGKAT KE TANAH SUCI....


Kesempatan ini diambil untuk menitipkan doa kepada ahli keluarga dan sahabat handai yang akan berangkat ke Tanah Suci dalam masa yang terdekat ini. Semoga kalian menjadi tetamu Allah s.w.t yang paling istimewa.

Awal pagi tadi, saya menerima SMS daripada seorang sahabat yang pernah sama-sama bertugas di SMKJ2...
"Salam sejahtera sahabat yang dirahmati Allah. InsyaAllah saya, suami dan ibu akan berangkat ke Tanah Suci Mekah pada hari ini 29 Sept, KT3 pukul 9.30 malam. Dengan rendah hati saya mohon kemaafan andai terdapat ketelanjuran bicara dan perlakuan. Minta dihalalkan makan dan minum. Doakan agar dipermudahkan segala urusan dan mendapat haji mabrur..."
Kepada sahabatku, SITI ROHANI ALI, yang akan berangkat ke Tanah Suci malam nanti, saya ucapkan selamat menjalani ibadat haji, semoga beroleh haji yang mabrur... dan selamat kembali ke tanah air....

Semoga selamat semuanya... Insyallah.

Saya terpanggil untuk berkongsi 'Mutiara Bicara' dengan rakan-rakan yang singgah di sini. Mutiara Bicara ini ditulis oleh Dr. Ridzwan Bakar dalam "HAJI MUDA" (2008),... sekadar untuk mengingatkan diri saya sendiri.....

"Tawaf dan Kaabah mengikat hati jemaah haji supaya terus mengingati kebesaran Allah. Di sinilah titik tolak cabaran haji. Ia perlu direalisasikan dengan melaksanakan amalan-amalan di Tanah Suci apabila kembali ke tanah air. Semoga kita semua istiqamah dan berusaha mempertahankan amalan-amalan semasa haji dalam kehidupan kita."

Semoga hari ini kita akan menjadi insan yang lebih baik berbanding semalam.....



No comments: