Friday, September 2, 2011

September Oh September....

Terkenang lagu SEPTEMBER yang dinyanyikan oleh biduanita Sharifah Aini sekitar awal 1970-an:
"Kumasih ingat perkenalanku di bulan.. September... September..."

Sesungguhnya, September merupakan bulan merayakan beberapa hari istimewa dalam keluargaku.

Paling istimewa, pada tahun ini kami menerima ahli baru dalam keluarga. Hari ini, 2 Syawal 1432, bersamaan 2 September 2011, putera keduaku MOHD FAHMI NAIN telah melangsungkan perkahwinan dengan gadis idaman hatinya NURUL AINA AWANG, yang diperkenalkan kepada kami berdua, bonda dan ayahandanya pada 10.10.10.... Satu sejarah tercipta dalam keluarga HJ JUSOH DAUD dan HJH CHE HALIMAH CHE YUSOFF kerana ini merupakan majlis perkahwinan pertama cucu Papa dan Mama.

Bermulalah satu fasa baru dalam hidup kami sekeluarga....

September... sebagaimana tahun-tahun sebelum ini, banyak hari istimewa yang diraikan....

09 SEPTEMBER, Natasha Alia genap usia 17 tahun. Natasha Alia, puteri sulung kepada Norbanilawatey Jusoh & Sahazali Awang Deraman, dilahirkan HKL sebelum dibawa balik ke kampung yang permai dan indah - dalam daerah Kota Jelasin, Tanah Serendah Sekebun Bunga, di Negeri Cik Siti Wan Kembang. HAPPY BIRTHDAY ALONG TASHA. Semoga Along Tasha akan memperoleh kejayaan yang cemerlang dalam SPM nanti dan mencipta sejarah tersendiri di SABDA. Doa Cik La agar Along Tasha akan menjadi seorang anak yang berjaya dunia dan akhirat, bertanggungjawab dan lebih matang menghadapi segala dugaan hidup...

Pada 14 SEPTEMBER, adik iparku SAHAZALI B. AWANG DERAMAN akan menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke- .... ?

Tambah manis lagi, pada 19 SEPTEMBER ini bertambah lagi usiaku - setahun lagi menjangkau setengah abad...! Pada tarikh ini juga 26 tahun yang lalu aku telah disahkan menjadi suri hidup kepada insan yang tersayang setelah beberapa musim menyemai kasih dan menganyam rindu. Cepatnya masa berlalu. Melewati suku abad rupa-rupanya kami bersama mengharungi pahit manis, duri & ranjau hidup menuju jalan pulang ...

21 SEPTEMBER pula adik bongsu kami, Ratna Idayu akan menyambut ulang tahun kelahiran yang ke-26 tahun. Dilahirkan 2 hari selepas Papa & Mama 'bekwah' kahwinkan anak perempuan keduanya buat julung-julung kali dalam keluarga kami pada tahun 1985.

23 SEPTEMBER, seorang lagi adik iparku yang ke-3, pasangan kepada MELISA KAMELIA akan menyambut hari ulangtahun kelahirannya yang ke- ..... ?

...saat-saat manis yang sangat indah untuk dikenang.... diraikan bersama keluarga....


No comments: