Friday, October 28, 2011

Bandung 4H3M

Sebagaimana yang dijanjikan dalam n3 sebelum ini, saya akan berkongsi kenangan V-G berlibur selama 4H3M di Bandung...

Perjalanan kami bermula pada hari Ahad, 23 Sept pukul 10.30 malam dari Kuantan dengan menaiki bas ekspres dan tiba di LCCT hampir pukul 4 pagi.

Kami 'bersantai' di balai berlepas sementara menunggu masuk waktu solat subuh. Usai solat subuh, kami mendaftar masuk dan terus ke pesawat. Ada sesuatu yang melucukan berlaku, sehingga kami terpaksa terkejar-kejar sebelum pintu untuk daftar masuk ditutup....!

Laluan ke pesawat agak jauh. Kami bersama-sama penumpang yang lain berjalan dengan laju. Terasa seolah-olah seperti latihan untuk masuk pertandingan rentas desa.

Waktu pesawat berlepas dari LCCT adalah pada pukul 6.45 pagi, tapi pesawat berlepas agak lewat, iaitu hampir pukul 7.15 pagi waktu tempatan.
Cuaca yang baik menjadikan penerbangan kami lancar dan cepat, tak sampai 2 jam pesawat Air Asia yang membawa kami mendarat dengan selamatnya di Lapangan Terbang Bandara Husein Sastranegara Bandung hampir pada pukul 8.00 pagi (WIB) atau hampir 9.00 pagi waktu Malaysia.

Terasa udara yang sejuk dan menyamankan sebaik sahaja keluar dari pintu pesawat. Bandung yang berkabus dan dikelilingi oleh gunung-ganang menyambut kedatangan kami dengan 'ramah'....

Percutian kami selama 4 hari 3 malam di
Bandung yang diketuai oleh Cikgu Ishak bermula pada 24/10 hingga 27/10 meninggalkan banyak kenangan manis.