Tuesday, April 3, 2012

SELAMAT PANJANG UMUR....

Selamat Hari Lahir.
Noni diribaan Papa (1966)

Ucapan ikhlas daripada seorang kakak kepada adik pertamanya : NORBANILAWATEY JUSOH.

Bertambah satu tahun usia.

Saudara-mara, kawan-kawannya di kampung & rakan-rakannya  semasa bersekolah rendah guna panggilan Noni. Kini, nama tu dah jarang-jarang kedengaran....

Adik-adik yang lain panggil Kak Nor. Dalam kalangan anak-anak buah pula lebih mesra dengan Cik Nor. Aku dan Kak Ros panggil dia dengan nama singkat 'Ni' sahaja. Dia berbahasa 'Nor' dengan kaum keluarga terdekat.
Trio

2 Sept 2011
Masa zaman kanak-kanak kami sangat rapat kerana beza umur 2 tahun sahaja. Kami berdualah yang sering mengikut nenek bertandang / bermalam ke rumah saudara-mara. Masa dia darjah 1, akulah yang selalu ikat rambutnya yang panjang dan tebal itu sebelum pergi ke sekolah. Mama sibuk adik kecil kami ketika itu sambil menyiapkan sarapan sebelum kami ke sekolah.

Aku juga pernah 'mengajar' Noni menunggang basikal, walaupun aku sendiri belum pandai ketika itu.... Kami berdua juga sering mengikut Che Abe pergi menangguk ikan/ udang di tali air.

17 Mac 2012
Zaman kanak-kanak banyak masa dihabiskan bersama.

Ni, semoga sinar kebahagiaan terus  mewarnai kehidupan awak sekeluarga dan sentiasa  dimurahkan rezeki serta diberkati Allah s.w.t. 

Bersyukurlah dengan nikmat yang telah dikurniakan-Nya kepada kita...

Daripada KAK LA sekeluarga.


No comments: