Sunday, April 15, 2012

Setelah lebih setahun direhatkan....

Kembali 'bertugas'.... demi kelangsungan hidup dan amalan gaya hidup sihat.   

Sebenarnya sudah lama 'aku' diambil untuk bertugas.  Kalau tidak silap, sudah lebih 6 tahun lamanya.  Sudah 3 kali berpindah rumah.  Dulu, tuan 'aku' kerap juga menggunakan khidmat 'aku'.  Lepas tu, jarang-jarang.  Kemudian 'aku' terus direhatkan....

'aku' sedang dibesihkan....
Lama juga 'aku' direhatkan di dalam stor.  Bermula sejak tuan 'aku' berpindah ke kediaman baru ini.  Tuan 'aku' pernah berkata, tidak ada ruang yang sesuai di kediaman ini untuk dijadikan tempat duduk 'aku'.   Tetapi pagi tadi entah apa yang tuan 'aku' mimpikan semalam, tiba-tiba 'aku' dikeluarkan dari stor.  'Aku' dibersihkan dan diletakkan di tempat yang baru.  

tempat baru....
Tuan 'aku' letakkan 'aku' bersebelahan dengan ruang tamu, tepi tangga untuk ke tingkat atas.... maklumlah kediaman tuan 'aku' ini tidaklah luas sangat.   'Aku' suka tempat ini.  

Aku lebih bernasib baik berbanding dengan kawan 'aku' yang selalu dikayuh oleh anak tuan 'aku'.  Kawan 'aku' yang diletakkan di koridor, selalu kena panas dan tempias jika hujan turun.  Tuan 'aku' kata, tempat ini sesuai untuk 'aku' kerana senang untuk 'aku' bekerja nanti.

'Aku' berasa sungguh gembira kerana dapat berkhidmat semula.  'Aku' rasa dihargai.  Tak sia-sia tuan 'aku' memilih 'aku' dahulu.  
seronok tengok tuan 'aku' sihat dan ceria....

Semoga tuan 'aku' akan terus gunakan khidmat 'aku'.  Semoga tuan 'aku' tidak biarkan 'aku' diselimuti debu.  Semoga  tuan 'aku' terus mengamalkan gaya hidup sihat......



No comments: