Thursday, May 30, 2013

Cuti yang menghambat kami....

Cuti sekolah Penggal Pertama sesi 2013 sudah bermula.

Maka bermulalah kami dengan aktiviti yang sangat padat.  Khamis malam bertolak balik ke KB, bermalam di KT menjenguk cucu yang lena diulit mimpi tatkala kami tiba....dan awal dini hari Jumaat usai solat subuh kami meneruskan perjalanan ke KB, sempat menjenguk Hannan seketika yang masih nyenyak di kamarnya.

Sepenuh masa kami habiskan masa di Kg Parit Cina...




Terasa waktu begitu pantas menghabat kami.  Dalam tempoh seminggu ini banyak perkara yang perlu diselesaikan dan disiapkan.  






Banyak tenaga yang perlu dikorbankan.  Singgah di rumah Mama hanya untuk seketika, keluar pagi lewat senja baru balik.  Kadang-kadang melepasi waktu tengah malam.  

Akhirnya, malam tadi, Khamis 30 MEI 2013, solat hajat dan bacaan doa selamat diadakan di Teratak Bonda.  Solat hajat dan majlis doa selamat untuk memohon kesejahteraan daripada Yang Esa serta tanda kesyukuran atas rezeki yang dipinjamkan olehNya kepada kami.  







Tidak lupa solat hajat  dan doa selamat ini diadakan buat Li @ SAHAZALI AWANG DERAMAN, adinda ipar yang sedang berperang emosi yang akan menjalani pembedahan jantung esok hari, 31 Mei 2013 di APSH.   

Adinda Noni menemani Li di APSH... 30.5.13......

Doa selamat ini juga adalah untuk majlis pertunangan anakanda saudara sulung, AINA ZAIREYNNA ZAINUDDIN yang akan diadakan esok, 31 MEI 2013 sebelum solat Jumaat.....



Alhamdulillah, semoga semuanya berjalan lancar.

Biarpun Teratak Bonda belum begitu sempurna, namun kami amat bersyukur dengan rezeki dan ujianNya ini.....





No comments: