Sunday, March 2, 2014

4 DEKAD BERLALU...

 1974 - 2014....

Alhamdulillah, dengan perancangan Yang Maha Esa, kami dipertemukan.  

Sesuatu yang tidak dijangka walaupun sudah lama tersimpan hasrat di hati saya untuk bertemu dengan rakan-rakan sekolah yang telah lama terpisah.  Bermula dengan coretan dalam blog, intai melalui FB.... dan akhirnya dengan izin Allah, selepas terbinanya grup 69/74 via WA, tidak sampai satu minggu kami berjaya 'dikumpulkan dan ditemukan'.  Alhamdulillah. 

STD. 6 BLUE 1974

Std. 6 Red 1974... baris kedua 3 dari kanan... HALIZA HUSSIN

Kemajuan teknologi berserta dengan keizinan-Nya, kami telah 'ditemukan' walaupun sekadar di alam maya.  

 Hari ini 2 Mac, dua pertemuan berjaya direalisasikan.  Satu di Putrajaya dan satu lagi di Kota Bharu.  
 
wajah cute Nik Azmi...1974


Saya dan Nik Azmi berkumpul di rumah Liza di Presint 18, Putrajaya.  Inilah kali pertama kali bertemu begini selepas tamat sekolah rendah 40 tahun yang lalu.  

Za, terima kasih atas kesudian Za menjemput kami bertamu, bersarapan nasi kerabu dan laksam;  membuka cerita silam yang selama ini menjadi tanda tanya di minda... semuanya terjawab dan terlerai dalam suasana ceria, riang tawa disulami genangan air mata tanda gembira.... 
 
bersama Liza dan Nik Azmi... 2.3.14.. kami selepas 40 tahun...
Azman, Lah Sabri, Kamaruddin, Zanita, dan... pula berkumpul di rumah Nab di Taman Guru, KB sambil menziarahi suami Nab.  Dalam ruang waktu yang padat, Nab dengan tangan terbuka menjemput dan mengalu-alukan kehadiran mereka.  Nab, semoga kita dapat berkumpul lagi dengan rombongan yang lebih besar.

 
Dari kiri : Kamaruddin, Nik Azmi, Rohaizi, Azman & Abdullah Sabri

Azman, Abdullah Sabri dan Kamaruddin...

Sahabat, semoga Allah memberi kesempatan kepada kita semua untuk bertemu ramai-ramai, bertukar cerita zaman persekolahan yang indah dan berkongsi kisah keluarga yang bahagia....Insya-Allah.

Terima kasih Allah.  Terima kasih sahabat semua.

No comments: