Saturday, June 7, 2014

CUTI - BEKWOH NIKAH KAHWIN (3) : Kenangan bersama sahabat...





Hampir setiap hari sepanjang seminggu bercuti di kampung halaman baru-baru ini saya cuba memenuhi undangan majlis kenduri kesyukuran sempena perkahwinan anak rakan taulan.   

Yang seronoknya, sambil menjamu selera kita dapat bertemu rakan sepermainan zaman kanak-kanak dan juga sahabat ketika masih di bangku sekolah.

Di majlis kenduri sempena perkahwinan anak Mek Esah, kami sempat bergambar kenangan bersama keluarga Kaknik Moh, pakar nasi kerabu tahun-tahun 1970 yang ketika itu tinggal di sebelah pagar rumah kami sebelum mereka berpindah ke kuarters RTM WCY.  

Semasa zaman kanak-kanak, merekalah jiran kami yg paling hampir.... Mek Esah, Senani dan Senah merupakan rakan sepermainan yg setia. Setelah hampir 4 dekad kami bertemu di majlis perkahwinan anak sahabat saya itu....


Kami juga berkesempatan ke majlis perkahwinan anak perempuan NASTURIYAH dan NORHASYIM di Ketereh. Nasturiyah merupakan sahabat saya ketika di SIC 1978 - 1979.  Norhasyim pula pernah menjadi rakan sekerja dengan suami di ABB... 

Dalam majlis ini kami sempat bertemu dengan rakan sekolah yang terpisah sejak selepas MCE, ROSMAH budak Ketereh tp kini menjadi jiran kami di Indera Mahkota... Rosmah di IM2 dan kami di IM8, tp kami tidak pernah tahu walaupun sudah berbelas-belas tahun Rosmah menjadi warga Kuantan....





Saya juga mengambil kesempatan memenuhi jemputan ADIK MAT @ GHAZALI untuk bertandang di rumahnya di JALAN KUBUR TERAP, KOTA bersama-sama beberapa orang sahabat yang lain, Ta dan keluarga, Nab sekeluarga, Ku Dah... termasuk yang kebetulan balik bercuti di kampung, Ir. Mae sekeluarga dan Dr. Loh sekeluarga.  

 


Terima kasih Adik Mat dan isterinya Tini kerana sentiasa bermurah hati menjamu kami semua dengan pelbagai juadah yang enak setiap kali kami bercuti di kampung. 
 
Semoga sahabat saya ini dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang baik dan diberkati sentiasa oleh Ilahi. 

Adik Mat, jangan serik untuk menjemput kami lagi....

No comments: