Wednesday, April 24, 2019

Kejohanan Sukan Tahunan Acara Padang & Balapan kali ke-50

Eh, sudah tahun ke-50.... Jubli Emas ni... http://singgahdulula.blogspot.com/2013/09/definisi-jubli.html



KEJOHANAN SUKAN OLAHRAGA 2019 KALI ke-50

Aspek kemenjadian murid dengan pe­nerapan nilai-nilai murni akan menjadi agenda utama dalam Pendidikan Malaysia

Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik berkata, murid akan disemai dengan nilai-nilai murni agar mereka membesar sebagai insan yang dipenuhi dengan pelbagai moral serta sikap yang dapat membentuk mereka menjadi insan berjaya kelak.

2016 - Malam Juara kali ke-4 di Stadium Darul Makmur

PENGLIBATAN aktif dalam aktivi­ti kokurikulum menjadi antara pemangkin utama transformasi sikap dan jati pelajar serta dapat membentuk kemenjadian murid dengan lebih positif.

JUARA  KALI KE-5 - 2017 di Stadium Mini UIAM
Oleh itu, persoalan kemenjadian ini perlu dijadikan asas persefahaman antara pihak sekolah dan ibu bapa agar semua pihak dapat menjadikan alat ukur kemenjadian ini benar-benar mengukur perkara yang ingin diukur. Bukan mudah untuk meletakkan beban menilai dan mengukur kemenjadian murid kepada pihak sekolah sahaja jika pihak di luar sekolah tidak faham konsep dan aplikasi menjadikan murid 'menjadi'.

Rumah MERAH menjadi juara keseluruhan sebanyak 8 kali dalam tempoh 12 tahun (2007 - 2019).  Tahun 2019 MERAH terpaksa akur dan memberi laluan kepada RUMAH BIRU menjadi JOHAN KESELURUHAN Kejohanan kali ke-50 ini.   Tahniah kepada semua guru dan murid rumah BIRU.
JUARA KALI-6 -2018 di Stadium Darul Makmur
2019 - Kejohanan bermula dalam renyai hujan pagi membasahi bumi gersang tanpa setitik aie setelah berminggu-minggu tiada air hujan turun dari langit.  Hujan rahmat.  Upacara pembukaan dimulakan dengan perbarisan lintas hormat wakil Rumah Sukan dan juga pasukan Unit Beruniform.   

Buat pertama kalinya sejak 2006 saya di SMJKTP, upacara perbarisan tidak disertai oleh pasukan pancaragam sekolah.

Mereka hanya bermain muzik di ruangan tempat duduk barisan paling bawah hampir dengan tempat duduk utama (Grand stand).  Tentu sekali perubahan ini ada sebabnya.  Titisan hujan sebenarnya akan menjejaskan instrumen / peralatan muzik pasukan pancaragam.






















































1 comment:

michelle said...


ayo segera bergabung dengan kami hanya dengan minimal deposit 20.000
dapatkan bonus rollingan dana refferal ditunggu apa lagi
segera bergabung dengan kami di i*o*n*n*q*q