Thursday, March 22, 2018

Kembara Di Bumi Sirikit (1)

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga kulalui pengalaman menaiki kereta api.  Bukannya kereta api Senandung Malam atau Senandung Timur, tetapi ETS.... Rehat minda sambil menikmati pemandangan yang indah permai di sepanjang laluan dari KL Sentral ke Padang Besar.


Sebenarnya, impian ni menjadi kenyataan apabila aku dipelawa mengikuti rombongan SMKPang5 ke Hat Yai dan Songkhla melalui pakej KTMB Holiday.  Kembara seramai 30 orang termasuk bekas rakan kerja di SMKTP, Mega dan Chah ini bermula pada 17 - 20 Mac lepas.

Kami bertolak dari Kuantan Sentral pada pukul 1.15 pagi 17 Mac menggunakan khidmat bas ekspres ETIKA menuju ke TBS.  Kami tiba di TBS lebih kurang pukul 4.45 pagi.  Dari TBS kami bergerak ke KL Sentral menggunakan perkhidmatan Komuter.


bersama Chah dan Mega di TBS sebelum menaiki komuter untuk ke Stesen KL Sentral
Kami diperkenalkan dengan Staf KTMB Holiday, salah seorangnya ialah Encik Jefri @ MatJepp Ghani.  Beliau lah yang bersama rombongan kami dari mula sehingga kami tiba semua di stesen KL Sentral pada 20 Mac.









Tepat pukul 9.15 ETS bergerak menuju ke utara tanah air.  Selepas lebih kurang 6 jam perjalanan, kami tiba di stesen Padang Besar.


MatJep yang menemani kami sepanjang kembara rehat minda ini....


No comments: