CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, October 13, 2012

Seperti Hatiku Dibawa Pergi....

Entah mengapa, hati terasa sayu dan sebak melihat anakanda keduaku bertolak pergi... pergi untuk memulakan fasa baru dalam hidupnya.  Bukannya tidak pernah berpisah dengannya sebelum ini.  Selalu sangat, tetapi perpisahan pada pagi ini terasa syahdu dan  sukar dibayangkan.  Terasa lain sangat....entah mengapa.   

Inilah putaran hidup.  Semua orang akan melaluinya, termasuklah aku sendiri suatu ketika dahulu.  Agaknya, beginilah juga perasaan Mama ketika melepaskan aku untuk hidup sendiri bersama suami dan anak kecilku 26 tahun yang lalu.... 

Yang pasti, selepas ini sudah pasti kami akan jarang-jarang bertemu.   Kesibukan tugas juga akan mengurangkan masa untuk dia bertemu dengan Abe dan Adik kerana ketiga-tiganya berada di tempat yang berasingan....
TAW 6006 meluncur laju menuju destinasi.... pandangan dari IM8

Anakandaku pergi untuk mula bertugas sebagai pegawai pelatih perubatan di Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu selama 2 tahun.  Dia dikehendaki melaporkan diri esok, 14 OKTOBER 2012 -Ahad. 

Lebih kurang pukul 11.30 pagi tadi Anakanda Mohd Fahmi bersama  Nurul Aina dan baby Farhah Hannan yang ditemani oleh Kak Ma bertolak balik ke Kuala Terengganu.    Sebenarnya tinggi harapannya dan juga harapan kami agar dia ditempatkan di HTAA memandangkan anakanda Aina bertugas di UIAM dan mereka baru memulakan hidup berkeluarga di IM8.    Walau apa pun, kami amat bersyukur kepada Ilahi kerana dia ditempatkan di Hospital SNZ, Kuala Terengganu dan bukannya di daerah lain.... Kami percaya ada hikmahnya yang tersembunyi di sebalik penempatannya ini.  Kita hanya merancang tetapi perancangan Allah jauh lebih baik mengatasi segala-galanya.

Anakanda Aina yang mula bertugas di Pusat Pakar UIAM Jun lepas akan melepaskan jawatannya dan akan balik ke KT.    

menunggu Abah dan Mummy bersiap-siap untuk balik ke KT....

Sekurang-kurangnya kami masih ada kesempatan untuk menghabiskan sedikit waktu bersama anakanda Aina dan baby Hannan.  Seminggu, 2 minggu atau 3 minggu lagi....? Belum pasti...!  Yang pasti selepas ini, kami akan merindui mereka bertiga, lebih-lebih lagi baby Hannan.  Ah, 2 jam sahaja untuk ke KT.  Tak jauh.  Apabila rindu semakin sarat, kami pasti akan berkunjung ke sana.... tunggu kami, ya.

Buat Anakanda Mohd Fahmi, kami doakan agar anakanda dapat menyesuaikan diri dengan cepat di tempat bertugas yang baru.  Jalankanlah amanah dan tanggungjawab ini dengan penuh iltizam. Kami doakan agar dipermudahkan segala urusan dan perjalanan kerjaya Anakanda.

Selamat berjaya Anakanda....

...terasa benar seperti hatiku dibawa pergi bersamanya.....



0 comments: