CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, April 14, 2009

Desa Jaya Jengka



1 Februari 2000. Hubby melapor diri di pejabat baru di Bandar Pusat Jengka (Kini dikenali sebagai Bandar Tun Razak...). Hari tu merupakan hari cuti umum di W.Persekutuan, jadi dapatlah kami sama-sama ke Jengka. Kami pergi bersama anak-anak dan adik ipar. Dia yang drive. Rasa jauh sangat... tertunggu-tunggu bilalah nak sampai. Nampak kehijauan pokok kelapa sawit dan pokok getah yang ditanam di kawasan yang berbukit serta beralun.

Untuk sementara hubby menginap di Mercu View Resort. Rumah yang disediakan oleh majikan belum lagi dikosongkan. Rumah yang akan kami diami nanti letaknya di no. 54, Jalan Kesedar, Taman Desa Jaya, BP Jengka. Rumah berkembar satu tingkat dengan 3 bilik.

Kami tak bawa banyak barang kerana keperluan asas sudah disediakan. Kebanyakannya ditinggalkan di rumah kami di Ampang.

Hampir satu bulan setengah aku dan anak-anak akan ke Jengka dengan Metrobus. Lepas balik dari sekolah pada hari Jumaat, aku bersama 3 orang anak akan terus ke Stesen bas Jalan Pekeliling untuk menaiki bas ke Jengka. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 3 jam kerana pada masa tu lebuh raya MTD belum ada lagi. Pagi Ahad, kami akan balik ke KL bersama hubby. Sebelum subuh hari Isnin, hubby akan drive semula ke Jengka. Keadaan ini berterusan sehinggalah aku mendapat surat pertukaran pada pertengahan Mac 2000.

Foto : 1) Hari-hari terakhir Adik bersekolah di SK Ampang; Abe & Emi di SMK Datuk Ahmad Razali, Ampang. 2) Papa di depan rumah di Desa Jaya, Jengka

0 comments: