CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 20, 2009

VCD Motivasi Haji




Sudah dijangka, pagi ini aku akan menerima kiriman pos dari Segamat. Habis kelas tengah hari tadi Cik Fuziellah datang ke mejaku dan menghulurkan satu bungkusan kepada aku. Tengok pada sampul, dah boleh agak dah... Bungkusan berisi VCD Motivasi Haji yang aku pesan melalui e-mail daripada Prof. Muhd Kamil Ibrahim beberapa hari lepas. Dapat harga istimewa dan siap ada tandatangan lagi....

Aku terus bagi satu copy kepada Zie. Dulu aku dah bagi 2 buah buku tulisan Prof Kamil (THMSI & TDMHE) kepada dia. Rezeki Zie... Semoga dapat memberi manfaat kepadanya.

Sebelum ni aku telah baca THMSI & TDMHE berkali-kali, tanpa rasa jemu, dan setiap kali membaca terasa sayu, dan diri terasa serba kekurangan dan sangat kerdil.... Sebelum ini aku juga tidak akan melepaskan peluang menonton Astro Oasis Ikhtibar Dari Tanah Suci - kisah yang sama walaupun diulang tayang (sejak mula musim baru, siri 1 sudah tak diulang lagi...) .


Balik sekolah, rehat sekejab, aku terus 'buka' VCD ni. Walaupun aku dah tahu 'sinopsis dan plotnya' adalah sama, namun kesan visual VCD ini meninggalkan impak yang berganda hebatnya. Sebak, terharu, hiba bercampur baur. Air mata mengalir tanpa sedar.

Itulah manifestasi kebesaran Ilahi kepada hambanya yang sentiasa berserah dan merintih memohon agar diberi keistimewaan. Walaupun aku belum berkesempatan mendengar ceramah motivasi Prof Kamil secara live, sekurang-kurangnya VCD ini dapat mengisi ruang-ruang kosong yang masih tersisa dalam diri....


Syukur alhamdulillah. Allah telah memberi ilham kepada Prof untuk berdakwah dengan caranya yang tersendiri. Terima kasih Prof.


Foto : Cover VCD Motivasi Haji

0 comments: