CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 11, 2011

Azam Pencetus Kejayaan


Fajar 2011 sudah lebih seminggu menyingsing. Cepatnya masa berlalu meninggalkan kita ..

Kadang-kadang kita berasakan kita mengejar waktu. Teman sejawat selalu berkata. "aduh tak cukup tangan dan tak terkejar waktu..." Baru sekejab loceng rehat berbunyi... dah berdering loceng untuk pulang....!"


Begitulah pantasnya masa berlalu, rasa-rasanya peristiwa yang telah dilalui sepanjang tahun 2010 masih segar dalam ingatan. Suka duka mewarnai perjalanan hidup kita. Semuanya harus kita tempuh dengan tenang dan tabah kerana dalam kehidupan pasti ada pasang surutnya, baik kehidupan peribadi mahupun kerjaya.... Saya yakin, ramai yang masih membuka dairi 2010, sekadar untuk mengimbau kembali pelbagai azam yang telah ditanam, membelek-belek catatan peribadi yang mempunyai seribu erti. Ada antaranya yang terlepas pandang, tetapi ramai juga yang dapat selesaikan misi masing-masing.

Setiap kali menjelang tahun baharu, kita pasti akan menanam azam, biarpun azam tahun sebelumnya belum lagi dapat dicapai sepenuhnya. Azam sebenarnya menjadi pendorong kepada kita untuk terus meningkatkan usaha bagi mencapai sesuatu yang dihajati ataupun untuk mencapai suatu tahap yang lebih baik sama ada dalam kehidupan peribadi ataupun kerjaya.

Jangan berhenti menanam azam kerana azam akan membuatkan kita lebih bermotivasi.... Selamat menempuh cabaran 2011 dan selamat mencapai kejayaan yang lebih manis lagi untuk tahun baharu ini.....

0 comments: