CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 2, 2014

2 JANUARI 2014.... SELAMAT PAGI SMK TANAH PUTEH.... Ingatan kepada diri...


Pagi ini saya menapak ke sekolah dengan penuh semangat.  Semangat yang dibawa bersama sejak 28 tahun yang lalu setelah bergelar seorang pendidik.   



Hujan renyai-renyai mengiringi warga SMKTP ketika berkumpul di dewan.   Perhimpunan rasmi pertama sesi 2014 berlangsung di Dewan Sekolah yang sudah berwajah baharu dalam hujan yang renyai-renyai yang sekali-sekala agak lebat, sedikit pun tidak menghalang kelunakan suara Tuan Pengetua En. Chan Kok Wai dan GPK HEM En. Wan Ahmad Samsuddin daripada menerobos deria dengar anak-anak didik yang tekun memasang telinga.  


Semoga amanat yang disampaikan pagi tadi dapat dihayati oleh anak-anak didik kita demi kejayaan SMKTP pada tahun 2014 ini.




Biarlah kita mulakan hari pertama dan seterusnya dengan ikhlas.  Semua perkara akan menjadi susah sekiranya kita tidak melakukannya dengan ikhlas.  Sekiranya kita melakukan sesuatu perkara dengan ikhlas, setiap perkara yang dianggap sukar oleh orang lain, tetap mudah bagi kita.  Sekiranya kita ikhlas melakukan sesuatu perkara, kita pasti akan melakukannya dengan bersungguh-sungguh dan penuh bersemangat. Oleh itu dahulukan keikhlasan dalam melakukan sesuatu perkara.
sumber : "Gurukah Aku Atau..." - Pn. Norbi Husin

Tahun baharu 2014 bermakna sudah masuk tahun ke-9 saya di SMK Tanah Puteh.  Cepatnya masa berlalu meninggalkan kita.  Semoga SMKTP akan terus meninggalkan kenangan indah dalam perjalanan kerjaya saya....

Pagi ini saya berkesempatan bersua muka dan berkenalan dengan anak-anak di 3K7 dan 3K2....


0 comments: