CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, March 29, 2009

Mercu View Resort


Hari Sabtu lepas, selesai program di sekolah, lebih kurang pukul 1.15 tengah hari aku dengan hubby terus ke Jengka. Sudah janji dengan Adik untuk ke sana. Sampai lebih kurang pukul 3.00 ptg, terus check in di Mercu Resort. Pukul 4.30 ptg baru ambil Adik di Kompleks Siswi (sebenarnya dia ada program), terus ke Pasar Malam di Bandar Jengka.

Setiap kali bertemu, sejak dulu lagi, Adik tidak berhenti bercerita, ada sahaja cerita yang hendak dikongsi. Antaranya ... "Mak, kalaulah di tempat Adik belajar ni pihak pengurusan boleh buat seperti yang Pengarah UiTM Johor buat, alangkah eloknya. Ramai kawan-kawan Adik kata begitu..." Saya hanya senyum mendengar celotehnya.

Malam, dalam pukul 8.00, hantar Adik ke UiTM kerana ada program sempena 'Earth Hour'. Semua lampu dipadam selama 1 jam mulai 8.30 malam. Students dikumpulkan di dewan dengan program yang telah disusun.

Pagi tadi, terus ke Klinik Fadzillah Jengka. Adik perlu dapatkan suntikan meningitis (ACY 135), untuk urusan Visa Umrah akhir Mei nanti. Selesai urusan di klinik, bawa Adik breakfast di Restoran Sukaramai dan hantar dia balik ke kampus (katanya ada mesyuarat MPP). Lepas tu, lebih kurang pukul 11.00 pg aku dan hubby terus balik ke Kuantan.

Sebenarnya, pertama kali kami menjejakkan kaki ke Jengka pada Februari 1990 - cuti umum sempena Cuti Tahun Baru Cina. Masa tu kami menetap di KL, saja singgah ke Bandar Pusat Jengka selepas pergi ke majlis kenduri di Jengka 18, dan sebelum itu bermalam di rumah Abg Mi di Felda Sebertak (Gugusan Bera). Ketika itu, Adik baru berusia 7 bulan; Emi 2 tahun lebih dan Abe 3 tahun lebih.

Lihat foto yang diambil pada tahun 1990 di depan Mercu View Resort.

Kisah keluarga kami di Jengka akan disambung nanti ...

0 comments: