CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, September 15, 2009

Nostalgia Balik Kampung Menjelang Hari Raya

Terkenang semasa kami sekeluarga menetap di KL semasa musim raya. Balik kampung pada musim raya merupakan suatu kemestian.

Dulu... semasa anak-anak masih kecil, kami akan bertolak awal pagi, paling lewat pun pada pukul 4.00 pagi untuk balik KB. Tak panas dan tidak terperangkap dalam kesesakan lalu lintas. Kami akan singgah sembahyang subuh di masjid Raub. Pernah juga kami bertolak sebelum pukul 12 tengah malam. Kalau hubby mengantuk, dia akan tidur skjb di pertengahan jalan, dlm 10 - 15 minit sebelum meneruskan perjalanan. Kami akan sembahyang subuh di masjid Gua Musang. Masa tu belum ada R & R selepas bandar Gua Musang.

Dari KB ke KL pula, kami akan bertolak awal pagi juga... dlm pukul 3 atau 4 pagi. Anak-anak mudah dikejutkan, dan mereka lebih suka balik awal pagi. Masuk kereta mereka terus tidur, tak adalah nak bising dlm kereta. Kami akan berhenti di Gua Musang untuk solat subuh dan breakfast di Taman Melawati sebelum balik ke rumah di Ampang.

Balik kampung menjelang hari raya memang dinanti-nantikan oleh semua orang. Yang penting selamat pulang dan selamat kembali ke tempat kerja ... Ibu bapa dan sanak saudara pasti ternanti-nanti kepulangan perantau ke kampung halaman.

0 comments: