Sunday, September 23, 2018

SMJKTP_3 in 1_ Sept 2018

Tahun ini pihak pengurusan sekolah yang diterajui oleh ENCIK CHAN KOK WAI, Pengetua SMJKTP telah merancang seawal suku pertama sesi 2018 untuk mengadakan program yang lazimnya  diadakan secara berasingan pada tahun-tahun sebelum ini sebagai satu program mega.  Bertemakan SEMARAKKAN PERPADUAN MENUJU KECEMERLANGAN, Program 3 dalam 1 ini telah direalisasikan dengan penuh meriah dan jayanya pada 21 & 22 SEPTEMBER lepas. 

Program yang dimaksudkan itu ialah :
1) Karnival Kokuria [21/9 - 22/9]
2) Perayaan Pesta Tanglung [21/9]
3) Majlis Apresiasi Kokurikulum [22/9] 


ENCIK JALANI, PUAN ROHANI DERAMAN selaku penyelaras program berkolaborasi dengan  Penolong  Kanan Kokurikulum yang baharu, iaitu ENCIK TAN KA KEONG  telah berjaya menggembleng tenaga, idea dan kreativiti warga SMJKTP melalui AJK yang dilantik sehingga menjadikan program 3 dalam 1 ini satu progam yang boleh dibanggakan dan pasti akan menjadi 'bench mark' untuk program-program selepas ini.  

Walaupun sibuk dengan pelbagai program peningkatan akademik khususnya guru-guru yang terlibat dengan kelas-kelas peperiksaan awam PT3 dan SPM, tetapi setiap AJK sangat komited dan  telah bertungkus lumus membuat persiapan bermula selepas cuti pertengahan tahun yang lalu.  Segala penat lelah terlunas apabila program 3 dalam 1 ini berjalan dengan lancar dengan izin-Nya, seawal pagi JUMAAT 21/9/18 hingga lewat malam dan bersambung pula pada SABTU 22/9/18.


Tanglung berwarna warni menghiasi sekitar dewan 
sambungan.


Pemenang pertama pertandingan mewarna kategori sekolah rendah
Pertandingan mewarna merupakan antara aktiviti Program Pesta Tanglung yang mendapat sambutan hangat setiap tahun dalam kalangan murid TADIKA dan juga murid SRJK(C). 







 juntaian teka teki
dapat hadiah pen kerana dapat jawab soalan teka teki
Majlis perasmian Karnival Kokuria yang disempurnakan oleh ENCIK CHONG, YDP PIBG SMJTP















Add caption






Menunggu ketibaan VIP yang dijemput khas untuk upacara perasmian sambutan Pesta Tanglung





Juruacara majlis untuk upacara Perasmian Perayaan Pesta Tanglung yang diadakan pada hari JUMAAT, 21/9/18 pukul 7.45 malam.  Upacara perasmian ini disempurnakan oleh Wakil Khas YB Fuziah.

1) Pn. Rokiah 
2) En. Teo Wei Sing
3) Pn. Ewe






Persembahan Tarian Singa yang sentiasa ditunggu-tunggu.  Persembahan ini dilakukan oleh murid SMJKTP yang telah berjaya mendapat perhatian Majlis Olimpik Malaysia dan membawa mereka ke kejohanan Belt and Road Dragon and Lion Dance Invitational Tournament  di Macau, China pada 2 - 4 Ogos 2018.  Mereka berjaya mendapat tempat ke-3. 




Usai majlis perasmian Pesta Tanglung sekitar pukul 11.00 malam, warga SMJKTP terus menyiapkan dewan untuk Majlis Apresiasi yang akan diadakan pada keesokan hari, 22/9/18 - SABTU



















Back Drop ditukar.... meja kerusi disusun semula sesuai dengan konsep Majlis Apresiasi nanti.







No comments: