Tuesday, September 4, 2018

Tanjung Puteri Kami Datang

Sebut sahaja JB, teringat saya akan lagu nyanyian Aziz Ahmad ini.... Tanjung Puteri...

1 SEPTEMBER
Bertolak dari rumah lebih kurang pukul 8.30 pagi, singgah sarapan di sebuah gerai sebelum susur masuk ke Jalan Muazam - Kuantan...

Lebih kurang pukul 10 pagi kami bergerak ke JB via Muazam Shah - Selancar - Yong Peng - JB
Kami sampai di hotel penginapan di DATARAN LARKIN lebih kurang pukul 2.30 ptg... check in, keluar minum, rehat di hotel.

Lepas Maghrib kami ke Warehouse @ Kilang berhampiran tempat penginapan kami.  Warehouse ini pada asalnya ialah kilang bateri Eveready.

2 SEPTEMBER
- breakfast di Restoran Mak Teh terletak di Nong Chik Height, Jalan Kolam Air.

- pusing-pusing bandar JB dan singgah di AEON Bukit Indah.
- Pada sebelah petangnya, kami berkunjung ke rumah sepupu Echah di Bandar Baru Uda.

3 SEPTEMBER
- Pagi-pagi lagi ke INSTITUT LATIHAN KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA @ Kolej Sains Bersekutu Kementerian Kesihatan,  yang letaknya lebih kurang 7 km dari tempat kami menginap, dalam kawasan Kempas.
- Echah akan mendaftar sebagai pelatih selama setahun di sini untuk PostBasic @ Diploma Lanjutan dalam bidang berkaitan dengan tugasnya sekarang.

Kami bertolak balik ke Kuantan lebih kurang pada pukul 3:00 petang, via MERSING.

Hujung minggu nanti Mikhail dapat bertemu semula dengan Umi....