Friday, October 15, 2010

PROGRAM SELEPAS PMR





Selepas PMR, para pelajar hadir ke sekolah seperti biasa bagi menghabiskan sesi persekolahan bagi tahun 2010. Walaupun sukatan pelajaran Ting. 3 sudah selesai, mereka bertanggung jawab untuk hadir ke sekolah sehingga tamat penggal persekolahan. Untuk itu, pihak sekolah telah menyediakan aktiviti bermanfaat bagi mengisi masa terluang sebelum mereka naik ke persekolahan menengah atas pada tahun hadapan.

Aktiviti yang telah rancang itu akan dijalankan mulai minggu hadapan. Pada minggu ini yang berbaki 3 hari selepas tamatmya PMR, diisi dengan urusan pemulangan buku SPBT dan aktiviti bebas yang diselia oleh guru mata pelajaran masing-masing.

Hari ini saya ada kelas bersama murid-murid 3K7, 3K4 dan 3K3. Mereka dibenarkan melakukan beberapa aktiviti permainan dalaman. Ada yang bermain 'JUTARIA' @ 'Monopoly', catur, congkak, karom dan sebagainya. Ada yang mereka bawa sendiri dan ada yang mereka dapatkan daripada KB Kemanusiaan, Pn. Megawati. Dalam pada itu, ada juga murid yang rajin membuat latihan 'word puzzles'. Sebarang permainan berasaskan 'cards' adalah tidak dibenarkan sama sekali, termasuk kad UNO...! Perkara ini sebenarnya sudah dimaklumkan oleh Mr. Choy semasa perhimpunan pada pagi Rabu lepas.

Pada minggu hadapan pelbagai aktiviti menarik menunggu mereka. Semoga 'anak-anak' kesayanganku ini akan terus hadir ke sekolah dan memanfaatkan program yang telah dirancang untuk mereka....

2 comments:

teratai said...

hari ini, pelajar dtg pinjam permainan macam 'pisang goreng panas'...laris:)

roshanilawatey said...

betul tu... memang sahlah, mereka suka bermain....