CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, May 16, 2009

Hari Guru 2002 & Abe








Buat pertama kalinya, saya tidak dapat menyambut perayaan Hari Guru Peringkat Sekolah pada tahun 2002. Masa tu, saya menetap di BPJengka dan bertugas di SMK Jengka 2.


Alkisahnya, pada 15 MEI 2002 saya dan hubby membawa Abe untuk mendapat rawatan lanjut di Hospital Pantai Ayer Keroh, Melaka. Masa tu Abe di Ting. 4 di SMK Jengka Pusat. Abe dirujuk ke bahagian Neurologi Hospital Pantai setelah mendapat rawatan awal di Klinik Ghazali, Jengka. Kami menjangkakan setelah pemeriksaan dibuat oleh doktor di sana, kami boleh balik ke rumah pada hari yang sama, tak terfikir Abe akan dimasukkan ke wad. Kami pergi sehelai sepinggang, jadi terpaksalah membeli beberapa helai baju di Jaya Jusco Ayer Keroh. Abe dimasukkan ke wad selama 4 hari.

Akhirnya, saya tidak berkesempatan untuk menyambut Hari Guru di SMKJ2 pada tersebut.

Setiap kali menjelang Hari Guru, saya akan terkenang kepada Abe.

Pada 16 MEI 2002, bermula rawatannya di hospital setelah kesihatannya terganggu sejak pertengahan April 2002. Akibatnya, dia terpaksa menangguhkan pelajarannya untuk beberapa tahun....

Sebenarnya, setelah tiga kali keluar masuk Hospital Pantai, penyakit Abe tidak dapat dikesan melalui rawatan moden. Setelah dirujuk kepada pakar jiwa, dan didapati tiada 'kes', kami disarankan agar berubat secara tradisional. Bermula bulan Ogos 2002, kami berusaha secara perubatan alternatif - perubatan Islam dan tradisional, sehingga membawa kami ke Darul Syifa, Bangi.

Sesungguhnya, kita hanya merancang, DIA-lah yang menentukannya. Ujian dan dugaan ada di mana-mana. Ujian Allah mendekatkan lagi kita kepada-NYA.

Foto : Abe yang sentiasa ceria...

1 comments:

ummu said...

salam puan hanie
terima kasih atas perkongsian pengalaman puan ini.benar,ujianNya semakin mendekatkan kita padaNya.pasti Dia tak pernah zalim pada diri kita,kak.