CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 8, 2009

TENTANG CINTA

Setiap insan mempunyai sejarah cinta masing-masing. Ada yang kecewa akibat putus cinta, ada yang cintanya tidak berbalas, ada yang berkorban demi menurut pilihan keluarga dan macam-macam lagi panahan cinta.

Melodi cinta juga berbeza antara satu sama lain. Ada cintanya menjelma pada pandangan pertama, ada yang mencanai rasa cara secret admirer, ada yang berjumpa di perhentian bas, ada yang berputik 'di kampus biru', ada yang bertemu setelah melanggar keretanya, ada yang hanya kenal selepas bernikah, dan pelbagai ceritera lagi.

Setiap kali mengingatkannya, pasti membuatkan kita tersenyum sendirian. Secara tidak langsung membuatkan kita sedar bahawa kita sangat mencintainya suatu ketika dulu.

Jika insan yang anda cintai itu berada di sisi anda kini, cintailah dia selamanya. Jangan biarkan waktu yang berlalu itu membuatkan hubungan menjadi hambar.

Percayalah, mengingatkan kisah cinta lalu mampu menyemarak dan menghangatkan hubungan pada usia yang beransur senja ini. Setiap pengorbanan, suka duka yang dilalui bersama sudah tentu membuatkan kita tidak mudah melupakannya begitu sahaja....

Biarlah kisah cinta kita menjadi rahsia diri ....

Yang pasti, cinta yang abadi adalah cinta kita kepada Yang Maha Esa.

1 comments:

Anggerek said...

this is true. Sis, please pray for us.