CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, May 9, 2009

Ibu Serikandi Sejati




Setiap insan pasti mempunyai ibu. Misi ibu adalah berjuang dan berkorban untuk kebahagiaan anak-anak dan keluarga tanpa menghiraukan keperitan diri. Tetapi bagi kita, itu adalah lumrah seorang ibu, berkorban untuk keluarga. Kita menganggap tugas mendidik dan membesarkan anak-anak adalah di bawah kewajipan ibu sehingga ada kala kita alpa dan memandang remeh akan pengorbanan ibu.

Tetapi apabila berjauhan ataupun setelah ketiadaan ibu, barulah kita terasa betapa hebatnya ibu kepada kita. Ketika itu, barulah kita terkenang kebaikan ibu.

Kita mula rindukan senyuman ibu, belaian ibu, air tangan masakan ibu yang lazat dan segala keistimewaan yang ada pada ibu.

Sememangnya kehebatan ibu tiada tandingan. Sejak kita dalam kandungan sehinggalah dilahir kan dan membesar, ibu tidak pernah jemu memberi nasihat dan dorongan kepada anak-anaknya untuk dijadikan panduan. Ibu membimbing dan mengajar anak-anaknya supaya berjaya dari segi akademik dan agama.

Perjuangan ibu dalam memberi keselesaan kepada anak-anak tidak pernah padam. Ibu rela mengharungi kepayahan asalkan kehidupan anak-anak selamat dan terjamin.

Ibu adalah serikandi sejati. Ibu berjuang tanpa meminta sebarang balasan. Apa yang diharapkan adalah perjuangannya akan berakhir dengan kebahagiaan keluarga.


"SELAMAT HARI IBU" Mama.

Foto : Mama dulu (1959) dan kini ...

1 comments:

NedDy said...

Happy mother's day utk kak la jg:)